torsdag, august 07, 2008

Ubetalelig

For tiden er jeg student på Blindern. Jeg holder til i det som kjærlig kalles "VB", eller bare Mattematikkbygningen for oss vanlige dødelige. Her tar jeg oppfrikningskurs i matte. Hele uka, til og med lørdag. 10:00 til 16:00.

Det er ganske ålreit, faktisk.

Det er to grupper, de som tidligere har hatt 3MX, og de som ikke har det. Jeg er i førstenevnte gruppe, sammen med ca 119 andre. Og nå, etter 4 dager har vi funnet ut at vi er 5 Sagavollinger, fra 4 forskjellige kull. Ingen av oss visste om hverandre fra før. Artig.

Katalysatoren til den ubetalelige hendelsen var en av dem, nemlig Hroar, som var elev 04-05.

Åpningsminuttene av den aller første forelesningen utartet seg slik:

Hroar: Ej vedde på at han drar ein spøk først. Ej vedde på noe sånt som "Ka sa null til åtte?"
Tobias: Nei, jeg vet ikke.
Hroar: Hvorfor bruker du belte?
Tobias: Hehe.

3 minutter senere:

Foreleser Magnus: Hva sa nullern til åttern? Tøft belte!
Hroar: Ej elska å ha rætt!

Priceless.

3 kommentarer:

Arne sa...

LOL!!! Hroar e så fet!

Thomas sa...

Det var nesten for tøft til å være sant. Nesten.

Lasse sa...

For ikke å snakke om skryt om at han kan en matematikktype som får 3+5 til å bli 5 og 3*5=8.... Eksotisk, very impressing..