torsdag, desember 18, 2008

Enda mer film

Jeg tror jeg har begynt å leve i en film.

Det har begynt å skje ting rundt meg som jeg bare trodde skjedde på film.

På jobb idag, så stod jeg og monterte bindinger på et par ski inne på verkstedet sammen med Sigurd som jeg jobber med. Vi prata, og fulgte egentlig ikke med på hva som skjedde ute i butikken. Dean Martin, Jan og Martin var ute og hjalp kunder. Dean Martin var rett utenfor skiverkstedet og hjalp ei dame med å finne skibukser. De prater om størrelser. Dean Martin spør:

"Er du gravid?" - Dean Martin

Sigurd og jeg hadde ikke fulgt med på hva de snakket om, men dette spørsmålet trigget vår oppmerksomhet. Vi så på hverandre og begge tenkte for seg selv at det er et ganske sprekt spørsmål å komme med. Dean Martin er en steike god selger, men har en del samtalemessige sleivspark innimellom. Forøvrig en skarp fyr.

Jeg dagdrømte litt; tenkte at det hadde blitt litt av en situasjon hvis hun hadde svart nei.

Og plutselig:

"Nei, ser det sånn ut?" - Dama som Dean Martin betjener

Sigurd og jeg, der vi står i verkstedet faller helt sammen. Jeg kan med hånda på hjertet si at jeg aldri kommer til å le så mye på jobb noen gang senere i arbeidslivet. Sigurd gråter. Men vi kan jo ikke le høyt, vi må være stille, folk kan høre oss. Men butikken er helt stille, og alle må høre den intense fnisingen som kommer fra verkstedet.

Sigurd setter seg ned på gulvet, og jeg må holde meg fast i verkstedbenken.

Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle oppleve denne. Og live! Uten manus.

Det var HELT fantastisk. Kjedelig for dama det gjalt, men flate, den kommer jeg aldri til å glemme. Dean Martin fortjener St. Olavs orden for snuopperasjonen han satte i gang for å få denne på rett kjøl.

Det er vanskelig å forklare snuopperasjonen hans, da det var mye dialog involvert, men den inneholdt punkter om at hun hadde store pupper og dermed så antok han at hun var gravid og dermed kunne trenge en større skibukse til senere.

Dean Martin (som navnet tilsier) er smooth som kun en vestkantgutt kan være, og han klarte faktisk å dra denne i land.

Jeg bøyer meg uforbeholdent i støvet.

Men herrejemini, det var steike morsomt da det smalt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Så utrolig fantastisk!
Det minner meg litt om den reklamen. Er det norvegia den er for?

Runa sa...

Hahahaha... For en dag!

Anonym sa...

WOW!!!!