onsdag, mai 23, 2007

Timer

Dette her burde jeg egentlig ikke sitte her å skrive.

Jeg er akkurat ferdig med en skikkelig skrivekrampeeksamen som jeg er kanonfornøyd med. Samfunnsvitenskapelig idehistorie. Hadde aldri trodd at det skulle gå så greit. 14 sider på 4 timer. Pensum begynte jeg å lese på mandag, grunnet total undervurdering i forhold til forskningsmetode og sosialpsykologi. Lenge leve oppsummeringshefte.

Å hei, hvor det fløy. Skrev ut en hel penn. Tilfredsstillende.

Men så var det ikke snakk om noen god lunsjpause etter eksamen. Neida. De herre snikene på samfunnsvitenskapelig fakultet driver å setter eksamnene våre rett etterhverandre. Forskningsmetodeeksamen begynner om 41 timer.

Men her kommer da de glade tankene inn:

Jeg har sommerferie om 44 timer.

Det blir så uanstendig herlig det.

Tenk å ha masse dager uten planer, uten noe pensum som må leses, uten at man trenger å ha dårlig samvittighet fordi man har brukt lang tid på en lunsj for å prate med venner, når man egentlig heller burde ha lest. Det å konstant ha dårlig samvittighet, egentlig.

Det stiligste er at jeg gleder meg til å kjede meg. Det å sitte og ikke ha noe som må gjøres eller må fikses, så lite at man faktisk ikke har noe å finne på. Tror nesten ikke jeg har kjedet meg et sekund på lesesalen. Stoffet i pensum er råinteressant, det er bare så grusomt mye. Og det generelle eksamensspøkelset da.

Men nå var jeg midt i faktorielle design. Jeg vet såvidt hva det er for noe. Ett eller annet med eksperimenter med flere uavhengig og avhengige variabler. Tror det er noe jeg kommer til å ende opp med å lese så grundig at jeg har lyst til å ha om det på fredag. Men DET får vi se på.

Nei, det blir ikke barn av å sitte her.

Ikke det at det blir så mye barn av å sitte å lese til eksamen heller, men det er ihverfall sånn ordtaket går.

Forresten, nå er det 43,5 timer til jeg har sommerferie =)

Aldri om den har vært så fortjent som nå.

6 kommentarer:

Anders sa...

Sommerferie i mai er for veklinger! Ekte mannfolk er ikke ferdige med sine eksamner før midt juni. Så det så!

(ta en titt på bloggen min :)

ingvild sa...

eg e nesten et ekte mannfolk eg då

gratulere med ferie!

Kjetil sa...

Når kommer du hjem til Tønsberg, kompis?

Anonym sa...

Eg stemme for at det snart komme et nytt innlegg.. du som e ferdig m eksamen og alt??!! Du e vel ferdig m vasking og komme ajour nå..?? Vente i spenning på neste oppdatering;) Klem marit:)

Tobias sa...

Det er absolutt på høy tid med en oppdatering :)

Jeg tror tingen er den at man tenker mindre når det ikke er noen krise i umiddelbar fremtid. Under eksamen var det så krise at jeg tenkte virkelig på mye rart. Virker nesten som om hjernen har tatt ferie, da jeg tenker så ufattelig lite ;)

Men det kommer nok om en liten stund.

Har blitt mye jobbing de siste dagene, og når jeg ikke har jobbet har jeg faktisk (tro det eller ei) hatt litt kosligere ting å ta meg til ;)

Anonym sa...

Ja, eg forsto grunnen til mangel på oppdatering når eg hørte om ka som hadde skjedd på fredag;) Gratulera så utrulig masse!! KONGE! 4/4, ikkje verst... eg va dype, men så kom an jo frå en psykologistudent også då;) Forresten, eg trudde du va en telefonsvarer når du snakkte i telefonen...!!:P haha..
Men kos deg m kjærest og alt som fylle m d:) Også ferien så klart!