mandag, august 24, 2009

Vær så snill!

Jeg nekter å tro at 30% av Norges befolkning er kortsynte egoister. Jeg leter etter andre grunner for at de mener det de mener, men finner ingen gode alternativer. Jeg har kommet frem til at det må være fordi de er lite opplyste. De vet ikke hva de gjør.
Så noen må si ifra.
Det er veldig sjelden jeg kommer med formaninger om politikk og holdninger (fordi det stort sett finnes gode argumenter for å støtte det ene eller det andre), men dette her er utenfor all fornuft. Det finnes ingen gode nok argumenter.
Vær så snill.
Ikke stem FrP.
Hva som helst, bare ikke FrP. Jeg er helt dønn seriøs.
Når jeg møter folk fra andre land, så skryter jeg av Norge. Og alle de tingene jeg skryter av, er ting som FrP vil fjerne. De vil gjøre det til et land jeg ikke vil bo i.
Ingen av partiene er perfekte. De har noen saker som er latterlige alle sammen. FrP har til og med noen saker jeg kunne sagt meg enig i. Men summen av FrP sine kampsaker gjør at jeg faktisk sover dårlig om natten. Jeg trodde ikke jeg levde i et land der "folk flest" har et så egosentrisk verdensbilde. Jeg synes det er skummelt. Helt ærlig og oppriktig.
Så ta til fornuften, og ta til stemmeurnene!

5 kommentarer:

Kristina sa...

Jeg føler akkurat det samme som deg, og har tatt meg selv i å kjenne jeg blir skikkelig redd når jeg tenker på at FrP ser ut til å kunne gjøre det bra.

Thomas L sa...

Ja, føh.
Frp kan likestilles med NorgesPatriotene.
Og hvorfor i alle verdens dager er det egentlig greit at Frp blir representert ved skolevalg når det er ugreit at NP blir det?

Angående den saken, synes jeg det er skikkelig nazi å nekte et parti å bli representert ved en statsfinansiert skoledebatt.

Anonym sa...

Det er helt hårreisende, og veldig skremmende.

Ja, de har rett i noen ting. Men selv Bush hadde vel det? Hvis folk bare kunne se det store bildet og hele sammenhengen. Sett alle nyansene av politikken deres...

Jeg skal stemme i år. Ikke fordi det er et parti som fenger meg mer enn andre, men for å ha gjort mitt for å hindre FRP i å komme til makten.

Arne sa...

ord

ingfrajels sa...

Eg velge å nekte å tru det, sjølv.